пʼятниця, 23 квітня 2021 р.

Представлено результати досліджень щодо якості інклюзивного навчання для дітей з особливими освітніми потребами.

Під час проведення дослідження на замовлення Державної служби якості освіти України в межах ініціативи «Система забезпечення якості освіти» розглядалися питання, як батьки, педагоги, адміністрація оцінюють процес впровадження інклюзії у своїх закладах освіти; вивчався досвід щодо визначення особливих освітніх потреб (ООП) учнів, застосування висновків комплексної оцінки; було вивчено думки учасників освітнього процесу щодо якості освітньої діяльності в аспекті організації інклюзивного навчання. Окрім цього була представлена реальна ситуація  щодо надання якісних освітніх послуг учням з ООП.

Результати засвідчили проблемні моменти у розвитку інклюзивного навчання в системі освіти, визначили низку перешкод у забезпеченні якості інклюзивної освіти та ефективного доступу кожної дитини з особливими освітніми потребами до інклюзивного навчання.  Було з'ясовано:

-         Керівники закладів освіти  недостатньо обізнані про деякі аспекти нормативно-правового регулювання інклюзивного навчання у школах, а саме: введення посад вчителів-дефектологів, логопедів; використання субвенції для учнів з ООП; розробка посадових вимог (обов’язків) для вчителів інклюзивних класів і асистентів учителів.

-         Обмежені можливості школи задовольнити потреби дитини з ООП: відсутність попереднього досвіду впровадження інклюзивного навчання, відсутність підготовлених кадрів для роботи і супроводу дітей з ООП.

-         Надмірна навантаженість ІРЦ в окремих містах і районах міст з чисельним населенням, дотримання часового регламенту проведення комплексної оцінки, комунікація ІРЦ із вчителями та адміністрацією шкіл є недостатньою.

-         Наявність в одному класі дітей з різними ООП та відсутність розроблених критеріїв оцінювання учнів з ООП в інклюзивних класах.

-         Не вистачає підтримки громади (органів місцевого самоврядування) для необхідної реконструкції шкіл та облаштування їх відповідно до потреб дітей.

Були визначені пріоритетні чинники, які впливають на організацію якісного інклюзивного навчання за думками різних респондентів. До них відносяться:

      Підготовка вчителів та готовність адміністрації до впровадження інклюзивного навчання у закладі.

      Злагоджена робота команди супроводу, тісна взаємодія між вчителем, асистентом і батьками дитини.

      Просвіта батьків дітей про особливі освітні потреби дитини.

      Співпраця закладів освіти з інклюзивно-ресурсними центрами.

      Матеріально-технічна база школи і можливості залучення фінансування для організації інклюзивного навчання.

З повними матеріалами дослідження можна ознайомитися за покликанням: https://drive.google.com/drive/folders/1mQeT0jvoYfdR4IZImj43zpFfQnmV1N5g?usp=sharing

Немає коментарів:

Дописати коментар