Вітаємо! Шановні педагоги, які опікуються освітою дітей, учнів та учениць, осіб з особливими освітніми потребами, запрошуємо вас доєднатись до групи в телеграм каналі "Інклюзивна освіта Донеччини". В цій групі освітяни можуть поспілкуватись, відчути силу та підтримку кола однодумців. Ми є своєрідним комунікаційним містком між учителями, батьками та освітніми управлінцями. https://t.me/InclEdDon
ЯК ПІДГОТУВАТИ КОЛЕКТИВ ДО КРИЗОВОЇ СИТУАЦІЇ – РЕКОМЕНДАЦІЇ ДЛЯ КЕРІВНИКІВ ЗАКЛАДІВ ОСВІТИ
https://docs.google.com/document/d/14_vzGoSGHMy5nr_pUS1p6iGbcvXIK_Yi/edit
23 серпня 2022 року в режимі вебінарів за секціями та відкритого «Віртуального освітнього простору» розпочав роботу VІІІ Конгрес освітян Донеччини «Нова українська школа на Донеччині: п’ята сходинка, інновації та безпека в умовах воєнного стану».
Захід проводиться з метою обговорення викликів воєнного стану для закладів освіти та формування єдиних підходів до забезпечення безпеки всіх учасників освітнього процесу, презентації здобутків та кращих практик Нової української школи регіону, підготовки до впровадження реформи НУШ на рівні базової середньої освіти, пошуку шляхів трансформації освітнього процесу в умовах воєнного стану та розбудови дистанційного навчання.
23 серпня 2022 року в режимі вебінарів за секціями та відкритого «Віртуального освітнього простору» розпочав роботу VІІІ Конгрес освітян Донеччини «Нова українська школа на Донеччині: п’ята сходинка, інновації та безпека в умовах воєнного стану».
Запрошуємо педагогів
закладів освіти, які опікуються дітьми
з особливими освітніми потребами
та інклюзивно-ресурсних центрів Донецької області 23.08 на
відкриття VІІІ Конгресу освітян «Нова
українська школа на Донеччини: п’ята сходинка, безпека в умовах воєнного стану,
інновації!».
Секція
"Інклюзія в умовах воєнного стану"
Реєстрація за
посиланням – https://forms.gle/6m2F7FiFNmJSFAeH9
Початок о 14.00
Покликання на зустріч https://us02web.zoom.us/j/82243014423?pwd=eWtpWlFHNzFpeGJHbnZpWXBId0FzQT09
Ідентифікатор конференції: 822 4301 4423
Код доступу: 454108
2. Надання психологічної допомоги дітям, які зазнали психотравмуючих дій (фахівці (консультанти) ІРЦ, педагоги закладів освіти) 8 год.
Органайзер «Нова українська школа на Донеччині: п’ята сходинка, безпека та інновації»
Донецький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти підготував для вас органайзер 2022-2023 навчального року «Нова українська школа на Донеччині: п’ята сходинка, безпека та інновації»
Він стане незмінним порадником для вас та ваших колективів в організації управлінського та освітнього процесів у цей непростий час, допоможе легко зорієнтуватися у надскладних завданнях сьогодення.
Відстоюємо освітній фронт разом!
Більш детально ознайомитися із тематикою та коротким змістом методичних рекомендацій можна за покликанням: https://bit.ly/mrpfr9
ЗВЕРТАЄМО УВАГУ! Протягом 01.08 – 26.08.2022 р. в Донецькій області відбудуться наступні заходи для фахівців-консультантів (практичних психологів) інклюзивно-ресурсних центрів, педагогічних працівників та практичних психологів закладів освіти:
03.08.2022р. – Онлайн консультація «Психологічна допомога в ситуаціях конфлікту».Початок о 13:00Форма для реєстрації https://forms.gle/XDgsdggVqp3SNETHAПосилання для приєднання https://meet.google.com/wts-tnvw-ygs
09.08.2022р. – Онлайн консультація «Психосоціальна підтримка дітей та сімей, які опинились у складних життєвих обставинах внаслідок військових дій».Початок о 13:00Форма для реєстрації https://forms.gle/6qRZoPLrqAQqQvj57Посилання для приєднання https://meet.google.com/edn-smpf-jsm
16.08.2022р. – Онлайн консультація «Збереження та відновлення психоемоційного здоров'я практичного психолога в процесі консультування дітей і сімей, які зазнали травматичного досвіду».Початок о 13:00Форма для реєстрації https://forms.gle/xjsGSGQr11GoMMex6Посилання для приєднання https://meet.google.com/rxd-qhkc-kiq23.08.2022р. – Онлайн консультація «Психосоціальна підтримка дітей та сімей, які опинились у складних життєвих обставинах внаслідок військових дій».Початок о 13:00Форма для реєстрації https://forms.gle/M2A6CpiSEm1ui4Xc7Посилання для приєднання https://meet.google.com/mmx-cmbz-qxqКонтактна особа Мельникова Анжеліка Валеріївна методист РЦПІО,
ЗАПРОШУЄМО ВСІХ БАЖАЮЧИХ ДОЛУЧИТИСЬ ДО ЗАХОДІВ.
Донецький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти підготував для вас органайзер 2022-2023 навчального року «Нова українська школа на Донеччині: п’ята сходинка, безпека та інновації»
Він стане незмінним порадником для вас та ваших колективів в організації управлінського та освітнього процесів у цей непростий час, допоможе легко зорієнтуватися у надскладних завданнях сьогодення.
Відстоюємо освітній фронт разом!
Більш детально ознайомитися із тематикою та коротким змістом методичних рекомендацій можна за покликанням: https://bit.ly/mrpfr9
Короткострокове підвищення кваліфікації для освітян
Кількість годин від 4 год. до 18 год.
До 25 липня 2022 року здійснюється набір у навчальні групи короткострокового підвищення кваліфікації. Детальніше за посиланням: https://sites.google.com/ippo.dn.ua/kpk2022/home
Серія посібників «Методичні путівники педагогів нової української школи» у вільному доступі!
Детальніше за покликанням:
Запрошуємо до навчання та співпраці!
Завжди актуальна та корисна інформація!
YouTube-канал ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти "РЦПІО Донецький обласний ІППО":
Запрошуємо на курси підвищення кваліфікації у Донецький
обласний інститут післядипломної педагогічної освіти.
КУРСИ. 5.9 КЕРІВНИКИ ТА ПЕДАГОГІЧНІ ПРАЦІВНИКИ ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНИХ ЦЕНТРІВ. ПЕДАГОГИ ЗАКЛАДІВ ОСВІТИ.
· 5.9.1. Діяльність інклюзивно-ресурсних центрів у контексті інклюзивної освіти.
Для керівників та педагогічних працівників інклюзивно-ресурсних центрів (ІРЦ) – 30 год.
· 5.9.2. Співпраця інклюзивно-ресурсного центру та команди педагогічного колективу закладу освіти у формуванні індивідуальної освітньої траєкторії дитини з особливими освітніми потребами.
Для педагогічних працівників ІРЦ та педагогічних працівників закладів освіти – 30 год.
· 5.9.3. Комплексна психолого-педагогічна оцінка розвитку дитини для забезпечення якісної участі в освітньому процесі.
Для вчителів-дефектологів та вчителів-логопедів інклюзивно-ресурсних центрів – 30 год.
· 5.9.4. Основні аспекти роботи практичних психологів ІРЦ з в забезпеченні якісного супроводу дітей з особливими освітніми потребами (ООП).
Для практичних психологів інклюзивно-ресурсних центрів (ІРЦ) – 30 год.
· 5.9.5. Роль вчителя-реабілітолога ІРЦ у формуванні ключових компетентностей життєдіяльності дитини з ООП.
Для вчителів-реабілітологів інклюзивно-ресурсних центрів (ІРЦ) – 30 год.
ТРЕНІНГИ
· 13-1. Інклюзивна освіта.
Педагогічні працівники ІРЦ, вчителі, вихователі, асистенти вчителів (вихователів), практичні психологи. 30 год.
· 14-1. Організаційно-методичні засади діяльності інклюзивно-ресурсних центрів.
Педагогічні працівники ІРЦ та педагогічні працівники закладів освіти. 30 год.
СПЕЦКУРСИ
· 48-5. Підтримка в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами дошкільного віку в умовах інклюзивної групи.
Керівники (директори (завідувачі) та методисти) закладів дошкільної освіти. 24 год.
· 49-5. Підтримка в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами дошкільного віку в умовах інклюзивної групи.
Вихователі закладів дошкільної освіти. 24 год.
· 50-5. Підтримка в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами дошкільного віку в умовах інклюзивної групи.
Асистенти вихователів закладів дошкільної освіти. 24 год.
· 174-5. Професійне партнерство інклюзивно-ресурсних центрів та закладів освіти в забезпеченні рівних прав та можливостей з розвитку творчих здібностей та обдарувань дітей з особливими освітніми потребами.
Фахівці ІРЦ та педагогічні працівники закладів позашкільної освіти. 8 год.
· 175-5. Впровадження сучасних підходів до професійної орієнтації дітей з ООП: комплексний підхід ІРЦ та закладів освіти.
Фахівці ІРЦ та педагогічні працівники закладів професійно-технічної та спеціальної освіти. 8 год.
Дистанційне навчання осіб із особливими освітніми потребами здійснюється з урахуванням індивідуальної програми розвитку.
Лист МОН України від 02.11.20 року № 1/9-609 "Щодо організації дистанційного навчання
_____________________________________________________________________
Інклюзивне навчання.
Перш за все — це забезпечення права кожної дитини на освіту. Інклюзивна освіта має низку переваг для різних ключових осіб: дітей з особливими освітніми потребами та їхніх однолітків, педагогів, батьків, керівників закладів освіти, суспільства в цілому. На шляху до інклюзивного навчання також є багато перешкод: фізичні, інформаційні, інституційні, ментальні. Важливо вміти їх визначати і шукати додаткові ресурси (за потребою) для подолання цих перешкод. Багато дітей можуть перевершити наші очікування, якщо будуть отримувати необхідну любов і підтримку, якщо їм будуть створені умови для реалізації їхнього повного потенціалу. Діагноз не дає педагогам достатньо корисної інформації, якою вони могли б скористатися в рамках своєї педагогічної діяльності. Педагогам потрібна інформація про сильні сторони і здібності дитини, ще більше вони потребують інформацію про реальний досвід навчання дітей та їх участь в освітньому процесі. Діти з однаковим діагнозом будуть відрізнятися між собою щодо їх здібності взаємодіяти з іншими дітьми, навчатися і адаптуватися до різних конкретних вимог у класі. Отже, ідея інклюзивної освіти чи інклюзивного навчання полягає у створенні сприятливих умов. Таким чином розуміння особливих освітніх потреб дитини необхідне для отримання інформації, як створити ці умови. Ідея інклюзивної освіти полягає у забезпеченні навчання і участі в освітньому процесі. Таким чином, педагогам необхідно знати, яким чином порушення розвитку впливають на участь, і що можна зробити, щоб максимально зменшити цей вплив.
Інклюзивне навчання - система освітніх послуг, гарантованих державою, що базується на принципах недискримінації, врахування багатоманітності людини, ефективного залучення та включення до освітнього процесу всіх його учасників.
Переваги інклюзивного навчання.
Переваги
інклюзивного навчання для дітей з ООП:
• Навчання дітей з ООП за місцем проживання, в сімейних умовах.
•
Діти з ООП отримують можливість соціалізації, розвитку своїх сильних сторін і
талантів, подальшої інтеграції в суспільство, отримання професії.
•
Забезпечується індивідуальний підхід до кожної дитини з орієнтацією на її
сильні сторони, здібності та інтереси.
•
Діти з ООП мають можливість отримувати додаткові спеціальні послуги у закладі,
де вони навчаються.
•
Особистісно орієнтоване спрямування освітнього процесу допомагає забезпечувати
асистент вчителя, який бере участь у розробленні та реалізації індивідуальної
програми розвитку, адаптує навчальні матеріали з урахуванням індивідуальних
особливостей навчально-пізнавальної діяльності дітей.
Переваги
інклюзивного навчання для усіх дітей закладу освіти:
• Діти навчаються природно сприймати і
толерантно ставитися до індивідуальних відмінностей.
•
Діти навчаються налагоджувати й підтримувати дружні стосунки з дітьми, які
відрізняються від них.
• Діти навчаються співробітництву, взаємодопомозі, співчуттю іншим.
• Допомагаючи іншим, діти покращують власні
навчальні результати. Переваги інклюзивного навчання для педагогів:
• Вчителі розвивають нові компетентності: знання, різноманітні методики навчання і розвитку дітей з ООП, отримують новий досвід роботи в інклюзивному середовищі. Інклюзивне навчання допомагає налагодити співпрацю педагогічних працівників у закладі освіти й застосовувати командний підхід до реалізації освітнього процесу.
•
Вчителі отримують методичну та консультативну допомогу від фахівців
інклюзивно-ресурсного центру, ресурсних центрів підтримки інклюзивного навчання
та інших ресурсів місцевої громади.
Переваги
інклюзивного навчання для адміністрації закладів освіти:
•
Створення в закладі загальної освіти спеціальних умов: забезпечення
безперешкодного доступу до будівель та приміщень закладів освіти для дітей з
порушеннями опорно-рухового апарату, зокрема тих, що пересуваються на візках,
дітей з порушеннями зору, слуху.
• Забезпечення закладу освіти необхідними навчально-методичними посібниками, підручниками, спеціальним обладнанням.
• Забезпечення додаткового штату педагогічних працівників (асистента вчителя (вихователя), вчителя-дефектолога, вчителя-логопеда, практичного психолога, вчителя-реабілітолога) з метою надання дитині психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг згідно з індивідуальною програмою розвитку.
• Формування в шкільному колективі відповідних цінностей: цінність кожної дитини, права людини, повага до багатоманітності, співпраця та ін.
• Активне залучення батьків до процесу навчання дитини.
• Залучення додаткових ресурсів місцевої громади.
Переваги
інклюзивного навчання для батьків дітей з ООП:
• Можливість співпраці й активного залучення до освітнього процесу дитини.
• Краще розуміння індивідуальних особливостей розвитку та потреб своєї дитини.
•
Підтримка у визначенні мети індивідуальної освітньої траєкторії для своєї
дитини.
Немає коментарів:
Дописати коментар