Педагогам, які є учасниками інклюзивного освітнього процесу



Запрошуємо на короткострокове підвищення кваліфікації  у Донецький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти.
ІІІ. Працюємо з дітьми з особливими освітніми потребами (ООП)
Підвищення кваліфікації за цим напрямом допоможуть педагогам, асистентам учителя, працівникам ІРЦ та усім зацікавленим особам дізнатися більше про принципи та особливості роботи з дітьми з ООП з урахуванням індивідуального підходу до кожного учня, відповідно до Концепції НУШ та умов воєнного стану.

3. Реалізація індивідуальної освітньої траєкторії учнів спеціальної школи та навчально- реабілітаційного центру (педагоги спеціальних закладів загальної середньої освіти) - 6 год.
4. Професійне партнерство ІРЦ та закладів позашкільної освіти в роботі з дітьми з ООП (фахівці ІРЦ та педагогічні працівники закладів позашкільної освіти) - 8 год.
5. Рівні підтримки для дітей з особливими освітніми потребами (керівники та фахівці (консультанти) ІРЦ) - 8 год.
6. Асистент учителя в інклюзивному класі (асистенти вчителів ЗЗСО) - 4 год.
7. Створення індивідуальної програми розвитку учня з особливими освітніми в ЗЗСО (керівники та фахівці (консультанти) ІРЦ, керівники та педагоги закладів освіти) - 6 год.

V. Психологічний супровід професійної діяльності педагога
Підвищення кваліфікації за цим напрямом спрямоване на здійснення психолого-педагогічного супроводу формування у педагогів життєвої компетентності, що сприяє адаптації до змін у сучасному середовищі, адекватному реагуванню у певних ситуаціях, професійному вирішенню складних ситуацій, побудові партнерської взаємодії та підтримки дітей, батьків та осіб, що їх заміняють.

2. Надання психологічної допомоги дітям, які зазнали психотравмуючих дій (фахівці (консультанти) ІРЦ, педагоги закладів освіти) 8 год.

Детальніше за посиланням: https://sites.google.com/ippo.dn.ua/kpk2022/home

Органайзер «Нова українська школа на Донеччині: п’ята сходинка, безпека та інновації»

Донецький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти  підготував для вас органайзер 2022-2023 навчального року «Нова українська школа на Донеччині: п’ята сходинка, безпека та інновації»

https://youtu.be/xoY1E9eRqnI

Він стане незмінним порадником для вас та ваших колективів в організації управлінського та освітнього процесів у цей непростий час, допоможе легко зорієнтуватися у надскладних завданнях сьогодення.

Відстоюємо освітній фронт разом!

Більш детально ознайомитися із тематикою та коротким змістом методичних рекомендацій можна за покликанням: https://bit.ly/mrpfr9


ЗВЕРТАЄМО УВАГУ!
Протягом 01.08 – 26.08.2022 р. в Донецькій області відбудуться наступні заходи для фахівців-консультантів (практичних психологів) інклюзивно-ресурсних центрів, педагогічних працівників та практичних психологів закладів освіти:

03.08.2022р. – Онлайн консультація «Психологічна допомога в ситуаціях конфлікту».
Початок о 13:00
Форма для реєстрації https://forms.gle/XDgsdggVqp3SNETHA
Посилання для приєднання https://meet.google.com/wts-tnvw-ygs

09.08.2022р. – Онлайн консультація «Психосоціальна підтримка дітей та сімей, які опинились у складних життєвих обставинах внаслідок військових дій».
Початок о 13:00
Форма для реєстрації https://forms.gle/6qRZoPLrqAQqQvj57
Посилання для приєднання https://meet.google.com/edn-smpf-jsm

16.08.2022р. – Онлайн консультація «Збереження та відновлення психоемоційного здоров'я практичного психолога в процесі консультування дітей і сімей, які зазнали травматичного досвіду».
Початок о 13:00
Форма для реєстрації https://forms.gle/xjsGSGQr11GoMMex6
Посилання для приєднання https://meet.google.com/rxd-qhkc-kiq
23.08.2022р. – Онлайн консультація «Психосоціальна підтримка дітей та сімей, які опинились у складних життєвих обставинах внаслідок військових дій».
Початок о 13:00
Форма для реєстрації https://forms.gle/M2A6CpiSEm1ui4Xc7
Посилання для приєднання https://meet.google.com/mmx-cmbz-qxq
Контактна особа Мельникова Анжеліка Валеріївна методист РЦПІО,

ЗАПРОШУЄМО ВСІХ БАЖАЮЧИХ ДОЛУЧИТИСЬ ДО ЗАХОДІВ.

Короткострокове підвищення кваліфікації для освітян



Кількість годин від 4 год. до 18 год.

До 25 липня 2022 року здійснюється набір у навчальні групи короткострокового підвищення кваліфікації. Детальніше за посиланням: https://sites.google.com/ippo.dn.ua/kpk2022/home



_________________________________

Шановні колеги!
На порталі АС ІРЦ (https://ircenter.gov.ua/) у розділі "фахівцям" розміщені інструктивно-методичні матеріали для закладів освіти щодо користування порталом. 


________________________________________________________

Запрошуємо до навчання та співпраці!

________________________________________________________

Завжди актуальна та корисна інформація!

YouTube-канал ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти "РЦПІО Донецький обласний ІППО": 

https://www.youtube.com/channel/UCkOlQbPpwSVjlRwATPyl2hA/videos




Запрошуємо на курси підвищення кваліфікації у Донецький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти.

КУРСИ. 5.9 КЕРІВНИКИ ТА ПЕДАГОГІЧНІ ПРАЦІВНИКИ ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНИХ ЦЕНТРІВ. ПЕДАГОГИ ЗАКЛАДІВ ОСВІТИ.

·         5.9.1. Діяльність інклюзивно-ресурсних центрів у контексті інклюзивної освіти.

Для керівників та педагогічних працівників інклюзивно-ресурсних центрів (ІРЦ) – 30 год.

·         5.9.2. Співпраця інклюзивно-ресурсного центру та команди педагогічного колективу закладу освіти у формуванні індивідуальної освітньої траєкторії дитини з особливими освітніми потребами.

Для педагогічних працівників ІРЦ та педагогічних працівників закладів освіти – 30 год.

·         5.9.3.  Комплексна психолого-педагогічна оцінка розвитку дитини для забезпечення якісної участі в освітньому процесі.

Для вчителів-дефектологів та вчителів-логопедів інклюзивно-ресурсних центрів – 30 год. 

·         5.9.4. Основні аспекти роботи практичних психологів ІРЦ з в забезпеченні якісного супроводу дітей з особливими освітніми потребами (ООП).

Для практичних психологів інклюзивно-ресурсних центрів (ІРЦ) – 30 год.

·         5.9.5. Роль вчителя-реабілітолога ІРЦ у формуванні ключових компетентностей життєдіяльності дитини з ООП.

 Для вчителів-реабілітологів інклюзивно-ресурсних центрів (ІРЦ) – 30 год. 

ТРЕНІНГИ

·         13-1. Інклюзивна освіта.

Педагогічні працівники ІРЦ, вчителі, вихователі, асистенти вчителів (вихователів), практичні психологи. 30 год.

·         14-1. Організаційно-методичні засади діяльності інклюзивно-ресурсних центрів.

Педагогічні працівники ІРЦ та педагогічні працівники закладів освіти. 30 год.

СПЕЦКУРСИ

·         48-5. Підтримка в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами дошкільного віку в умовах інклюзивної групи.

Керівники (директори (завідувачі) та методисти) закладів дошкільної освіти. 24 год.

·         49-5. Підтримка в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами дошкільного віку в умовах інклюзивної групи.

Вихователі закладів дошкільної освіти. 24 год. 

·         50-5. Підтримка в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами дошкільного віку в умовах інклюзивної групи.

Асистенти вихователів закладів дошкільної освіти. 24 год. 

·         174-5. Професійне партнерство інклюзивно-ресурсних центрів та закладів освіти в забезпеченні рівних прав та можливостей з розвитку творчих здібностей та обдарувань дітей з особливими освітніми потребами.

Фахівці ІРЦ та педагогічні працівники закладів позашкільної освіти. 8 год.

·         175-5. Впровадження сучасних підходів до професійної орієнтації дітей з ООП: комплексний підхід ІРЦ та закладів освіти.

Фахівці ІРЦ та педагогічні працівники закладів професійно-технічної та спеціальної освіти.   8 год.


                   

       Дистанційне навчання осіб із особливими освітніми потребами здійснюється з урахуванням індивідуальної програми розвитку.


     Дистанційне навчання осіб із особливими освітніми потребами може передбачати залучення допоміжних технологій дистанційного навчання (озвучування даних з екрану, голосове введення тексту, субтитри, клавіатури зі спеціальними можливостями тощо) з урахуванням індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів таких осіб. 
   Освітній процес під час дистанційного навчання осіб з особливими освітніми потребами забезпечується за участі асистента вчителя та/або асистента учня. 
Необхідно пам’ятати, що діяльність дитини з особливими освітніми потребами оцінюється не лише з позиції набутих знань, а насамперед – з позиції прогресивного розвитку. 
       Для успішної реалізації дистанційного навчання надзвичайно важливим є: залучення батьків до освітнього процесу, консультування їх щодо особливостей виконання запропонованих завдань, повторення та актуалізація раніше вивченого матеріалу, урахування індивідуальної працездатності дитини відповідно до стану її здоров’я, моніторинг динаміки втомлюваності, дотримання охоронного режиму, позитивні емоції педагогів та батьків. 
     Тому  необхідно створити комфортні умови для навчання  всіх учнів, а особливо для дітей з ООП.


Лист МОН від 31.08.2020 № 1/9-495 Щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами у закладах середньої освіти у 220/2021 навчальному році

Лист МОН України від 02.11.20 року № 1/9-609 "Щодо організації дистанційного навчання

Наказ МОН від 25.04.2013  № 466 Про затвердження Положення про дистанційне навчання {Із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства освіти і науки

_____________________________________________________________________

Інклюзивне навчання. 

 Перш за все — це забезпечення права кожної дитини на освіту. Інклюзивна освіта має низку переваг для різних ключових осіб: дітей з особливими освітніми потребами та їхніх однолітків, педагогів, батьків, керівників закладів освіти, суспільства в цілому. На шляху до інклюзивного навчання також є багато перешкод: фізичні, інформаційні, інституційні, ментальні. Важливо вміти їх визначати і шукати додаткові ресурси (за потребою) для подолання цих перешкод. Багато дітей можуть перевершити наші очікування, якщо будуть отримувати необхідну любов і підтримку, якщо їм будуть створені умови для реалізації їхнього повного потенціалу. Діагноз не дає педагогам достатньо корисної інформації, якою вони могли б скористатися в рамках своєї педагогічної діяльності. Педагогам потрібна інформація про сильні сторони і здібності дитини, ще більше вони потребують інформацію про реальний досвід навчання дітей та їх участь в освітньому процесі. Діти з однаковим діагнозом будуть відрізнятися між собою щодо їх здібності взаємодіяти з іншими дітьми, навчатися і адаптуватися до різних конкретних вимог у класі. Отже, ідея інклюзивної освіти чи інклюзивного навчання полягає у створенні сприятливих умов. Таким чином розуміння особливих освітніх потреб дитини необхідне для отримання інформації, як створити ці умови. Ідея інклюзивної освіти полягає у забезпеченні навчання і участі в освітньому процесі. Таким чином, педагогам необхідно знати, яким чином порушення розвитку впливають на участь, і що можна зробити, щоб максимально зменшити цей вплив.

Інклюзивне навчання - система освітніх послуг, гарантованих державою, що базується на принципах недискримінації, врахування багатоманітності людини, ефективного залучення та включення до освітнього процесу всіх його учасників.

Переваги інклюзивного навчання.

 

Переваги інклюзивного навчання для дітей з ООП:


• Навчання дітей з ООП за місцем проживання, в сімейних умовах.

• Діти з ООП отримують можливість соціалізації, розвитку своїх сильних сторін і талантів, подальшої інтеграції в суспільство, отримання професії.

• Забезпечується індивідуальний підхід до кожної дитини з орієнтацією на її сильні сторони, здібності та інтереси.

• Діти з ООП мають можливість отримувати додаткові спеціальні послуги у закладі, де вони навчаються.

• Особистісно орієнтоване спрямування освітнього процесу допомагає забезпечувати асистент вчителя, який бере участь у розробленні та реалізації індивідуальної програми розвитку, адаптує навчальні матеріали з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності дітей.

 

Переваги інклюзивного навчання для усіх дітей закладу освіти:


• Діти навчаються природно сприймати і толерантно ставитися до індивідуальних відмінностей.

• Діти навчаються налагоджувати й підтримувати дружні стосунки з дітьми, які відрізняються від них.

•   Діти навчаються співробітництву, взаємодопомозі, співчуттю іншим.

• Допомагаючи іншим, діти покращують власні навчальні результати. Переваги інклюзивного навчання для педагогів:

• Вчителі розвивають нові компетентності: знання, різноманітні методики навчання і розвитку дітей з ООП, отримують новий досвід роботи в інклюзивному середовищі. Інклюзивне навчання допомагає налагодити співпрацю педагогічних працівників у закладі освіти й застосовувати командний підхід до реалізації освітнього процесу.

• Вчителі отримують методичну та консультативну допомогу від фахівців інклюзивно-ресурсного центру, ресурсних центрів підтримки інклюзивного навчання та інших ресурсів місцевої громади.

 

Переваги інклюзивного навчання для адміністрації закладів освіти:


• Створення в закладі загальної освіти спеціальних умов: забезпечення безперешкодного доступу до будівель та приміщень закладів освіти для дітей з порушеннями опорно-рухового апарату, зокрема тих, що пересуваються на візках, дітей з порушеннями зору, слуху.

• Забезпечення закладу освіти необхідними навчально-методичними посібниками, підручниками, спеціальним обладнанням.

 Забезпечення додаткового штату педагогічних працівників (асистента вчителя (вихователя), вчителя-дефектолога, вчителя-логопеда, практичного психолога, вчителя-реабілітолога) з метою надання дитині психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг згідно з індивідуальною програмою розвитку.

 Формування в шкільному колективі відповідних цінностей: цінність кожної дитини, права людини, повага до багатоманітності, співпраця та ін.

 Активне залучення батьків до процесу навчання дитини.

 Залучення додаткових ресурсів місцевої громади.

Переваги інклюзивного навчання для батьків дітей з ООП:

• Можливість співпраці й активного залучення до освітнього процесу дитини.

 Краще розуміння індивідуальних особливостей розвитку та потреб своєї дитини.

• Підтримка у визначенні мети індивідуальної освітньої траєкторії для своєї дитини. 


 

Немає коментарів:

Дописати коментар