четвер, 13 листопада 2025 р.

МКФ-ДП - сучасний інструмент розуміння та підтримки дитини в освіті

Сьогодні в освіті дедалі більшої ваги набувають підходи, що допомагають бачити в кожній дитині її можливості, а не лише труднощі. Саме таким підходом є Міжнародна класифікація функціонування, обмеження життєдіяльності та здоров’я дітей і підлітків (МКФ-ДП).

13 листопада 2025 року Ресурсний центр підтримки інклюзивної освіти ДОІППО провів семінар «Використання МКФ-ДП в освіті», друге заняття якого було присвячене темі «Роль МКФ для виявлення та оцінки особливих освітніх потреб». Мета заходу - показати педагогам, як МКФ-ДП може стати практичним інструментом у щоденній роботі вчителя: від спостереження за дитиною до планування її індивідуальної освітньої траєкторії.

До зустрічі долучилася Гарна Світлана Юріївна, проректорка з інноваційної та методичної роботи Донецького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, яка у своєму вітальному слові наголосила на важливості використання міжнародних підходів у системі української освіти. Вона підкреслила, що саме завдяки впровадженню МКФ-ДП педагоги мають можливість «бачити не лише труднощі, а передусім потенціал кожної дитини, створювати для неї простір розвитку, а не обмежень».

Аліна Коваль, завідувач РЦПІО ДОІППО, акцентувала на тому, що класифікація допомагає системно оцінювати бар’єри й ресурси дитини, визначати, що сприяє або заважає навчанню. МКФ-ДП створює спільну мову для педагогів, психологів, медиків і батьків — мову розуміння потреб, а не лише діагнозів.

Галина Скворцова, методист РЦПІО, розкрила структуру та принципи застосування МКФ-ДП під час оцінювання функціонування дитини, показала, як результати аналізу допомагають обирати ефективні методи, створювати доступне середовище та підтримувати розвиток кожного учня.


Учасники семінару активно обговорювали практичні приклади, навчалися розпізнавати бар’єри в навчанні і визначати ресурси, що допомагають дитині досягати успіху. Звучали реальні історії, поради щодо організації уроку, адаптації матеріалів та взаємодії з міждисциплінарною командою.

Семінар став не просто черговою зустріччю, а кроком до глибшого розуміння філософії інклюзії: бачити в кожній дитині потенціал і створювати умови для її повноцінної участі в житті школи.

Переглянути додаткову інформацію можна на таких ресурсах:

       YouTube-канал ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти «РЦПІО Донецький обласний ІППО»:

https://youtube.com/channel/UCkOlQbPpwSVjlRwATPyl2hA?si=eJtt5gLgImwC2Te_

       Група в телеграм каналі “Інклюзивна освіта Донеччини” https://t.me/InclEdDon

 

За інформацією Ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти.

Немає коментарів:

Дописати коментар