Сьогодні в освіті дедалі більшої ваги набувають підходи, що допомагають бачити в кожній дитині її можливості, а не лише труднощі. Саме таким підходом є Міжнародна класифікація функціонування, обмеження життєдіяльності та здоров’я дітей і підлітків (МКФ-ДП).
13 листопада 2025
року Ресурсний центр підтримки інклюзивної освіти ДОІППО провів семінар
«Використання МКФ-ДП в освіті», друге заняття якого було присвячене темі «Роль
МКФ для виявлення та оцінки особливих освітніх потреб». Мета заходу - показати
педагогам, як МКФ-ДП може стати практичним інструментом у щоденній роботі
вчителя: від спостереження за дитиною до планування її індивідуальної освітньої
траєкторії.
До зустрічі
долучилася Гарна Світлана Юріївна, проректорка з інноваційної та методичної
роботи Донецького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти,
яка у своєму вітальному слові наголосила на важливості використання міжнародних
підходів у системі української освіти. Вона підкреслила, що саме завдяки
впровадженню МКФ-ДП педагоги мають можливість «бачити не лише труднощі, а
передусім потенціал кожної дитини, створювати для неї простір розвитку, а не
обмежень».
Аліна Коваль, завідувач РЦПІО ДОІППО, акцентувала на тому, що класифікація допомагає системно оцінювати бар’єри й ресурси дитини, визначати, що сприяє або заважає навчанню. МКФ-ДП створює спільну мову для педагогів, психологів, медиків і батьків — мову розуміння потреб, а не лише діагнозів.
Галина Скворцова, методист РЦПІО, розкрила структуру та принципи застосування МКФ-ДП під час оцінювання функціонування дитини, показала, як результати аналізу допомагають обирати ефективні методи, створювати доступне середовище та підтримувати розвиток кожного учня.
Учасники семінару активно обговорювали практичні приклади, навчалися розпізнавати бар’єри в навчанні і визначати ресурси, що допомагають дитині досягати успіху. Звучали реальні історії, поради щодо організації уроку, адаптації матеріалів та взаємодії з міждисциплінарною командою.
Семінар став не просто черговою зустріччю, а кроком до глибшого розуміння філософії інклюзії: бачити в кожній дитині потенціал і створювати умови для її повноцінної участі в житті школи.
Переглянути додаткову інформацію можна на таких ресурсах:
●
YouTube-канал ресурсного центру
підтримки інклюзивної освіти «РЦПІО Донецький обласний ІППО»:
https://youtube.com/channel/UCkOlQbPpwSVjlRwATPyl2hA?si=eJtt5gLgImwC2Te_
●
Група в телеграм каналі “Інклюзивна
освіта Донеччини” https://t.me/InclEdDon
За інформацією Ресурсного центру підтримки інклюзивної
освіти.
Немає коментарів:
Дописати коментар