понеділок, 31 серпня 2020 р.

27 серпня 2020 р. розпочалася робота VІ Конгресу освітян Донеччини «Освіта Донеччини: гнучка, інноваційна, якісна!»

 

Локація  «Інклюзивна освіта – освіта для всіх»

Педагоги різного фаху з понад 52-х закладів освіти та інклюзивно-ресурсних центрів зібралися на локації «Інклюзивна освіта – освіта для всіх».

Кожна дитина має власні унікальні індивідуальні особливості розвитку та має право на отримання якісної освіти. Процеси інтеграції дітей з особливими освітніми потребами в заклади освіти набувають широкого розповсюдження і стають успішними за умови зміни ставлення в суспільстві до ідеї інклюзії, покращення матеріального забезпечення системи освіти, здійснення необхідної фахової підготовки та підтримки педагогів, батьків, дітей.

Сьогодні постало питання підвищення психолого-педагогічної компетентності як педагогів, так і батьків, пошук психологічних ресурсів, якими вони можуть скористатися в процесі взаємодії з дітьми (зокрема з дітьми, які мають особливі освітні потреби, обдарованими дітьми). Тому в ході дискусії фахівці інклюзивної освіти шукали такі форми та методи роботи, які дозволятимуть врахувати потреби всіх дітей та батьків, сприятимуть формуванню активної позиції кожного, що в цілому стає підґрунтям для підтримки дітей з ООП.

На панельній дискусії обговорювалися основні виклики інклюзивної освіти Донеччини. Модераторами отримано близько 200 запитань, на які педагоги бажали отримати відповідь та понад 79 заявок на участь у дискусії та розкриття досвіду роботи фахівцями інклюзивно-ресурсних центрів, керівників та педагогів ЗДО, ЗЗСО, де впроваджується інклюзивна освіта, спеціальних та загальноосвітніх інтернатних закладів.

Виклик 1. Компетентнісно-орієнтований педагог Нової української школи: інновації в роботі з дітьми з різними освітніми потребами. Разом із модератором Лопухіною Т., завідувачкою відділу професійного розвитку фахівців освіти дітей з особливими освітніми потребами Донецького ОБЛІППО, учасники локації знаходили відповіді на питання, пов’язані з організацією освітнього процесу з дітьми з різними особливостями розвитку, обдарованими дітьми; підготовки та перепідготовки педагогів із цього напряму: що повинен знати сучасний педагог, який працює в інклюзивному класі? Як враховувати інноваційні методики для розвитку сильних сторін із дитиною з ООП, обдарованої дитиною? Як педагогу організувати міжособистісне спілкування дитини з ООП з однолітками?

Виклик 2. Партнерська взаємодія фахівців ЗЗСО, ЗДО, спеціальних закладів освіти та ІРЦ з питань підтримки та супроводу дітей з ООП в освітньому просторі. Дискусійне обговорення продовжила Коваль А., завідувачка ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти Донецького ОБЛІППО, у ході якого було висвітлено досвід розвʼязання питання організації інклюзивного навчання, створення інклюзивного освітнього середовища, складання індивідуальної програми розвитку та побудову індивідуальної траєкторії розвитку дитини з ООП та обдарованою дитиною.

Виклик 3. Підтримка батьківства – крок до прийняття та підтримки дитини: особливості психолого-педагогічного супроводу. Завершувала модерування панельної дискусії Поуль В., завідувачка кафедри психології та розвитку особистості Донецького ОБЛІППО, яка разом з учасниками локації визначала ефективні шляхи розвʼязання таких питань: як розвіяти страхи батьків дітей з ОПП та батьків дітей з типовим розвитком щодо спільного навчання в інклюзивних класах; яка форма навчання найкраща для дітей з ООП? як спілкуватися зі своїми дітьми та навчати їх? Як відчути підтримку з боку педагога? Як ефективно налагодити співпрацю з батьками?

На віртуальній виставковій експозиції локації «Інклюзивна освіта – освіта для всіх» усі педагоги мають змогу ознайомитися з найкращим досвідом різних моделей співпраці ІРЦ та закладів освіти; методичного супроводу та підтримка фахівця, що працює з дітьми з ООП; відеоматеріали занять з дітьми з ООП, психолого-педагогічної підтримки батьківства тощо.

Відео локації: https://cutt.ly/jfflZc6. Матеріали спікерів: https://cutt.ly/9fd04TE

Немає коментарів:

Дописати коментар