вівторок, 30 листопада 2021 р.

Ресурсний центр підтримки інклюзивної освіти розпочав роботу секції "Розвиток інклюзивної освіти в умовах децентралізації" в рамках всеукраїнської науково-практичної конференції«Децентралізація системи управління освітою: зміни, виклики, практики»

 24.11.2021 р. Донецьким обласним інститутом післядипломної педагогічної освіти організовано й проведено всеукраїнську науково-практичну конференцію «Децентралізація системи управління освітою: зміни, виклики, практики», метою якої визначено: систематизувати досвід науковців і практиків щодо трансформації системи управління освітою в умовах децентралізації та автономії.

Конференція об’єднала понад 200 науково-педагогічних та педагогічних працівників із м. Києва, Волинської, Донецької областей, зокрема керівників органів управління освітою територіальних громад, військово-цивільних адміністрацій, закладів вищої, загальної середньої, дошкільної та позашкільної освіти, спеціалістів ЦПРПП, ІРЦ, психологічних служб та вчителів.

Секція 5. Розвиток інклюзивної освіти в умовах децентралізації (для керівників спеціальних закладів освіти, закладів освіти з інклюзивними класами, керівників та співробітників ресурсних центрів)

У роботі секції взяли участь 29 педагогів і керівників сфери освіти територіальних громад Донецької області, директори закладів освіти та представники інклюзивно-ресурсних центрів.

У форматі діалогу модератори секції – Тетяна Лопухіна, завідувач відділу професійного розвитку фахівців освіти дітей з особливими освітніми потребами, та Коваль Аліна, завідувач ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти ДонОблІППО – обговорили основні питання щодо організації інклюзивної освіти на рівні громади, найактуальнішими серед яких є:

  • Створення інклюзивного простору в закладі дошкільної освіти в умовах децентралізації (Неля Іванілова та Анна Федорова, Краматорський КЗ ЗДО (ясла-садок) № 92 «Червоні вітрила»)
  • Організація роботи команди психолого-педагогічного супроводу закладу дошкільної освіти в умовах децентралізації (Юлія Назарова, Краматорський КЗ ЗДО (ясла-садок) № 84 «Дельфінчик»)
  • Інноваційні підходи до створення предметно-ігрового середовища в сучасному закладі дошкільної освіти (Лариса Мацкевич, комунальний ДНЗ (ясла-садок) № 67«Сонячний»)
  • Шляхи створення розвивально-корекційного середовища для дітей із порушенням зору в закладі дошкільної освіти (Жанна Городецька, Краматорський КЗ ЗДО (ясла-садок) № 84 «Дельфінчик»)
  • Роль інклюзивно-ресурсного центру в розвитку інклюзивної освіти в умовах децентралізації (Лук’ян Тетяна, комунальна установа «Інклюзивно-ресурсний центр» Добропільської міської ради)
  • Успіх можливості: створення системи ефективної протидії булінгу в закладі освіти (Кривослицька Анастасія, Коноваленко Олена, Маріупольська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 31)
  • Інклюзивне навчання: орієнтир на сім’ю (Коссе Олександра, Гранітненська ЗЗСО І-ІІ ступенів Мирненської селищної ради)

Роботу секції було завершено ухваленням резолюції, у якій учасники заходу зазначили, що інклюзивна освіта – це великий сектор публічних послуг, що має багато підсекторів, таких як: дошкільна освіта, початкова  освіта, середня освіта, професійно-технічна освіта, позашкільна освіта, – у якому зайнято багато тисяч висококваліфікованих кадрів, зокрема вчителів і директорів шкіл; до якого причетні мільйони батьків учнів на різних рівнях освіти, багато професійних асоціацій, та на який витрачається значна частка бюджетних коштів України. Реформування цієї галузі потребує гармонізації інтересів цих різних груп зацікавлених сторін та регіональної політики.



Немає коментарів:

Дописати коментар