середа, 7 грудня 2022 р.

Про роботу секції «Управління у сфері спеціальної та інклюзивної освіти в умовах війни та повоєнний період»

05.12.2022 Донецьким обласним інститутом післядипломної педагогічної освіти проведено всеукраїнську науково-практичну конференцію «Системи управління освітою під час воєнного стану та перспективи оновлення освіти в повоєнну добу», метою якої було визначено: систематизація досвіду науковців, практиків України й Донецької області зокрема щодо управління освітою в умовах воєнного стану, окреслення перспектив оновлення освіти в повоєнний час.

Навчання дітей з особливими освітніми потребами в умовах сьогодення потребує ще більших зусиль та більшої уваги з боку педагогів. Перед закладами освіти постають нові виклики, які необхідно вирішувати, адже під час війни діти з особливими освітніми потребами постійно перебувають у стані невизначеності. Велику роль в організації освітнього процесу відіграє кваліфікований супровід та підтримка дітей з ООП. Цим питанням і була присвячена робота секції керівників спеціальних закладів середньої освіти,  спеціальних закладів дошкільної освіти, закладів загальної середньої освіти, де впроваджується інклюзивна освіта та керівників інклюзивно-ресурсних центрів, учасниками якої стали 50 осіб.


Питанням управління у сфері спеціальної та інклюзивної освіти в умовах війни та повоєнний період поділилась завідувач відділу спеціальної та інклюзивної освіти Тетяна Лопухіна.

Завідувач ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти Аліна Коваль окреслила тему “Інклюзивно-ресурсний центр в умовах воєнного стану: супровід та підтримка дітей з особливими освітніми потребами”.

Роль керівника закладу освіти в організації освітнього процесу дітей з особливими освітніми потребами в реаліях воєнного стану розкрила методист ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти Галина Скворцова.

Методист ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти Анжеліка  Мельникова розповіла про тему “Діти та війна, наслідки психотравмуючих подій у повоєнний час”.

Діяльність інклюзивно-ресурсного центру в умовах війни та повоєнний час: виклики, рішення, реалізація розкрила директор комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Добропільської міської ради Донецької області Тетяна Лук’ян.

Управлінські аспекти організації освітнього процесу учнів з особливими освітніми потребами під час воєнного стану в умовах спеціальної школи окреслила заступник директора з навчально-виховної роботи Парасковіївської спеціальної  школи  № 40 Донецької обласної ради Тетяна Гончарова.

Особливостями організації дистанційного навчання учнів з інтелектуальними порушеннями в умовах спеціальної освіти поділилися колектив Костянтинівської спеціальної школи № 32 Донецької обласної ради - Майя Леонова, в.о. директора, Анжела Кірія вчитель-методист, заступник директора з навчально-виховної роботи, Ірина Калашнік заступник директора з виховної роботи.

Розкрили питання формування життєвих компетентностей дітей з особливими освітніми потребами як основа створення психологічно-комфортного  розвитку особистості  в умовах воєнного стану Раіса Кухтіна заступник директора з виховної роботи та Наталія Ховякова заступник директора з навчальної роботи Новожеланівської спеціальної школи №39 Донецької обласної ради.


Досвідом роботи щодо організації інклюзивної освіти в Білозерській ЗОШ І-ІІІ ступенів №15 Білозерської міської ради в умовах воєнного стану поділилися Надія Шкель керівник, Світлана Жулькова, заступник керівника Білозерської ЗОШ І-ІІІ ступенів №15 Білозерської міської ради.





Немає коментарів:

Дописати коментар