середа, 7 грудня 2022 р.

Ресурсний центр підтримки інклюзивної освіти. Постійно діючий семінар «Професійна компетентність психолога як складова створення та забезпечення освітньої безбар’єрності для дітей з ООП»

07 грудня 2022 року в онлайн-форматі відбулося четверте заняття постійно діючого семінару «Професійна компетентність психолога як складова створення та забезпечення освітньої безбар’єрності для дітей з ООП» для керівників та педагогічних працівників закладів освіти та інклюзивно-ресурсних центрів. На четвертому занятті розглянули тему «Визначення психологічних ресурсів особистості як вагомий фактор супроводу дитини з особливими освітніми потребами». На участь у заході зареєструвалось 51 особа - практичні психологи, педагоги, керівники закладів освіти та фахівці інклюзивно-ресурсних центрів Донецької області, але через нестабільне подання електропостачання до роботи в онлайн режимі долучилися 17 педагогів. Під час заходу, ми вели запис, тому в зручний час всі бажаючі можуть ознайомитися з матеріалами.

Інформаційно-методичний блок був представлений завідувачем Ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти  Аліною Коваль та методистами Ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти Анжелікою Мельниковою та Галиною Скворцовою.

В умовах сьогодення постало гостре питання стану психологічного здоров’я здобувачів освіти та інших учасників освітнього процесу. Значний потенціал освітянської сфери у сучасній складній ситуації в країні має бути спрямовано, і його вже спрямовують на надання відповідей тим викликам і проблемам, які мають українські діти та суспільство. Важливого значення набуває усвідомлення того, що якщо ми надаємо підтримку іншим, ми також повинні пам’ятати, що відповідальне ставлення до надання допомоги також означає турботу і про власне здоров’я та благополуччя. Потрібно перш за все берегти себе, щоб краще піклуватися про інших. Якщо працює команда, важливо знати й цікавитися самопочуттям усіх членів команди. Впевнитися, що той, хто надає допомогу, фізично та емоційно взмозі допомогти іншим. Про це варто пам’ятати.

Тому в рамках заходу були розглянуті питання визначення психологічних ресурсів особистості, а саме:

- в чому полягає власний ресурс;

- як ми можемо його відновлювати;

- як з цим ресурсом рухатися далі, незважаючи на події, які відбуваються на сьогоднішній день.


Висвітлили питання резильєнтності, адже вона є тим ресурсом, який допомагає людині протистояти стресу, так само як організм опирається шкідливим впливам.


Робота педагога пов’язана безпосередньо із спілкуванням з дітьми, батьками, колегами. У процесі роботи ми втрачаємо певний власний ресурс. Тому важливим є вміння відновлюватися для того, щоб продовжувати надавати підтримку тим, хто її потребує.

Четверте заняття було заключним. Протягом 2022 року постійно діючий семінар об’єднував зацікавлених освітян Донеччини, які впроваджують інклюзію на місцях та опікуються дітьми з особливими освітніми потребами. Загалом у роботі семінару прийняли участь – 230 осіб. Метою семінару було охоплення надважливих питань щодо психолого-педагогічного супроводу дітей. Ми розпочинали роботу семінару темою щодо використання гнучких навичок у роботі з дітьми з ООП, пропрацьовували формування психологічної готовності до прийняття дитини в інклюзивне середовище, розглядали роль практичного психолога у забезпеченні психологічно безпечного освітнього середовища, і звісно, не могли не поговорити про відновлення власних ресурсів педагога. Адже навчання та розвиток дітей з ООП потребує великих зусиль та самовідданості від педагогів.

Дякуємо всім зацікавленим особам та сподіваємось на подальшу активну співпрацю!

Покликання:

● блог Ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти https://donrcpio.blogspot.com/

● YouTube-канал Ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти «РЦПІО Донецький обласний ІППО»: https://www.youtube.com/channel/UCkOlQbPpwSVjlRwATPyl2hA/videos

Немає коментарів:

Дописати коментар