25 серпня у Києві відбулася щорічна конференція МОН. Освітяни з різних напрямів — дошкілля, школи, профтехів та післядипломної освіти — зібралися, щоб поговорити про новий навчальний рік, надихнутися та обмінятися ідеями!
Секція: "СТРАТЕГІЯ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ У ПОВОЄННОМУ ВІДНОВЛЕННІ КРАЇНИ"
Спікери:
- Євгенія Смірнова — заступниця міністра освіти і науки України з дошкілля та інклюзії;
- Тетяна Ломакіна — радниця-уповноважена Президента України з питань безбар'єрності;
- Павло Верчинський — учитель інформатики;
- Наталія Верчинська — мати Павла Верчинського;
- Микола Семенюта — випускник інтернатного закладу, волонтер, представник Національної ради дітей та молоді;
- Алла Гребенюк — директорка комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Коростишівської міської ради.
Модерувала зустріч Лариса Шевчук — експертка з інклюзивної освіти.
Мета Національної стратегії розвитку інклюзивного навчання — забезпечити доступ до якісної освіти кожній особі з урахуванням індивідуальних потреб та можливостей, із створенням умов для розвитку її потенціалу.
«Ми маємо дати як країна, як громада, як будь-який орган, що надає послуги, рівні можливості, рівний доступ. Кожен з нас по-своєму різний, по-своєму інклюзивний. У нас має стати інклюзивне суспільство на кожному дотиці — починаючи від формування документів до впровадження найкращих практик. Ми маємо дати цьому прорости, підкреслити це і не тільки там, де є ентузіасти. Ми маємо зробити так, щоб у кожної дитини був доступ до якісної освіти», — зазначила Євгенія Смірнова.
Протягом останнього десятиліття уряд України розпочав важливі реформи для просування інклюзивної освіти та деінституціалізації. До прикладу, згідно із Законом України «Про освіту» 2017 року діти з особливими освітніми потребами мають право на безкоштовне здобуття освіти у всіх державних і комунальних закладах освіти. Завдяки цьому положенню кількість дітей з особливими освітніми потребами в закладах загальної середньої освіти значно збільшилася: з 4 180 у 2017 році до 33 861 у 2023 році. Така ж еволюція спостерігається і в дошкільній освіті: у 2017 році було 210 дошкільних закладів з 275 інклюзивними групами, а у 2022 році стало вже 3 017 дошкільних закладів з 5 676 групами, в яких навчаються 10 216 дітей.
Крім цього, щорічно виділяють з державного бюджету відповідну субвенцію на надання державної підтримки людям з особливими освітніми потребами, а також створюються інклюзивно-ресурсні центри, які забезпечують право дітей з особливими освітніми потребами віком від 2 до 18 років на дошкільну та загальну середню освіту.
Попри російську агресію, реформи у сфері інклюзивної освіти тривають, спонукаючи уряд визначати нові пріоритети та завдання для майбутнього розвитку освіти в Україні.
Віримо, що Україна стане ще одним чудовим прикладом у світі для трансформації освіти!
Повну трансляцію дивіться тут: https://www.youtube.com/watch?v=G8NZE0LcWto
Докладніше: https://mon.gov.ua/ua/news/golovna-scena-serpnevoyi-2023
Немає коментарів:
Дописати коментар