пʼятниця, 24 травня 2024 р.

Ресурсний центр підтримки інклюзивної освіти продовжує роботу Методичної панорами педагога в роботі з дітьми з ООП.

23.05.2024 року Ресурсним центром підтримки інклюзивної освіти Донецького облІППО була проведена ІІ сесія «Методична панорама вчителя-логопеда» для педагогічних працівників, які опікуються питаннями освіти осіб з особливими освітніми потребами. Кількість зацікавлених учасників становила близько 100 осіб.

Аліна Коваль, завідувач РЦПІО та Галина Скворцова, методист РЦПІО привітали учасників і разом із педагогами розглянули представлений досвід педагогічної діяльності вчителів-логопедів в умовах спеціальної та інклюзивної освіти.

Своїми напрацюваннями, лайфхаками поділилися  9 вчителів-логопедів закладів дошкільної, загальної середньої, спеціальної освіти та інклюзивно-ресурсних центрів Донеччини. 

Нетяженко Тетяна (Краматорська спеціальна школа № 18 Донецької обласної ради) ознайомила з цифровою логопедичною платформою SpeakTX, яка працює в режимі пілотування в Україні.  SpeakTX пропонує широкий вибір інтерактивних вправ відповідних рівнів, які призначені для різних вікових груп (дошкільний вік, початкова, середня школа та дорослі), а також надає змогу створювати свої цифрові логопедичні вправи. Вправи охоплюють різні аспекти мови, такі як сприймання мовлення, збагачення словникового запасу, граматика, вимова, читання та письмо, забезпечуючи всебічну підтримку  мовленнєвого розвитку дітей. Проєкт SpeakTX в Україні має на меті покращити доступ українських дітей до логопедичних послуг, пропонуючи цифрову платформу, адаптовану до української мови та контексту.

Сагітова Оксана (Навчально-виховний комплекс "Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 7 - дошкільний навчальний заклад" Добропільської міської ради Донецької області) представила наступні технології, методи та прийоми для дітей від 5-12 років:  арт-терапію, казкотерапію, тілесно орієнтовані техніки, логоритміку, артикуляційну гімнастику, мнемотехніку, інформаційну технологію навчання, від авторів Андріан Гілл, Доріс Бретт, Вільгельм Райх, Еміль Жак-Далькроз, Гусєва С.О., Туренко Н.М, Лазар В.Ф., Панченко О Д., Тесличко Я.І.

Можайська Любов (Слов'янський заклад загальної середньої освіти I-III ступенів №16 Слов'янської міської ради Донецької області) ознайомила з системним підходом до автоматизації звуків у дітей з порушеннями мовлення за допомогою дидактичних ігор та вправ, які допомагають в корекції та розвитку всіх сторін мовлення: лексико-граматичної, фонематичної, просодичної та зв'язного мовлення. 

Гордіюк Надія (Новожеланівська спеціальна школа №39 Донецької обласної ради) представила власні напрацювання логопедичної роботи з теми: «Мотиваційно-активізуючі технології - як засіб стимулювання розвитку мовлення дитини з ООП в умовах воєнного стану та дистанційного навчання». Наведені методи та технології стимулюють мовленнєву, пізнавальну активність дітей з ООП, мотивують, залучають до навчання, розвивають творчі здібності, стимулюють самостійну діяльність дитини з ООП. Зміна видів діяльності запобігає перевтомі та не відволікає від матеріалу, що вивчається.

Смирнова Вікторія (Заклад дошкільної освіти № 16 "Барвінок" Покровської міської ради Донецької області) представила власні інтерактивні ігри-презентації «Що звучить?» на розвиток фонематичного слуху у дошкільнят.  Такі ігри допомагають дитині «відчувати» і розрізняти звуки на слух у чужому та власному мовленні, відбирати та диференціювати їх, а також не плутати під час промовляння.

Васечкина Інна (Ліцей зі структурним підрозділом гімназії № 6 Покровської міської ради Донецької області) ознайомила педагогів з використанням у логопедичній роботі методики «Ейдетика» авторів Е. Йєнш, О. Р. Лурія. Зауважила на тому, що проведення  корекційно-розвиткових  занять  з  активним  використанням  прийомів  ейдетики підтверджують їхній помітний вплив на розвиток пізнавальної діяльності дітей  із затримкою розвитку.

Доценко Оксана (Заклад дошкільної освіти № 9 "Ромашка" Мирноградської міської ради) представила власні напрацювання візуального контенту, презентацій для автоматизації звуків,  створені за допомогою платформи графічного дизайну Canva та ШІ.

Гвоздецька Наталя (КУ "Інклюзивно-ресурсний центр" Лиманської міської ради Донецької області) ознайомила з використанням інтерактивних презентацій як методу розвитку мовлення у немовленнєвих дітей. Даний досвід можна застосувати зі здобувачами освіти, у яких відсутні мовленнєві навички та які навчаються у дистанційному форматі. Корекційні заняття відбуваються зі здобувачем за активної підтримки батьків. Однак, у разі відсутності світла чи інтернет зв'язку під час занять, вони можуть самостійно опрацювати потрібний матеріал.

Артеменко Руслана (Парасковіївська спеціальна школа № 40 Донецької обласної ради) поділилась власним досвідом у застосуванні текстоцентричного підходу до планування і проведення занять з розвитку мовлення у 4 кл. спеціальної школи для дітей з порушенням інтелектуального розвитку. Ідея полягає в тому, що зміст занять з розвитку мовлення в 4 кл. інтегрований зі змістом навчального матеріалу програми з літературного читання (вправи у презентаціях, інтерактивні вправи створюються на основі лексичного матеріалу з літературного читання). В результаті чого відбувається реалізація завдань наскрізного навчання, підвищується мотивації навчальної діяльності учнів, підвищується ефективність роботи по вихованню дітей на засадах гуманістичної моралі.

Всі учасники отримали величезний практико-орієнтований педагогічний досвід. Поповнили свої професійні знання. Поспілкувались в колі логопедичної спільноти.

Переглянути запис, отримати додаткову інформацію про навчання дітей з ООП та ознайомитися з матеріалами заходу можна на таких ресурсах: 

      Блог ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти https://donrcpio.blogspot.com/

      YouTube-канал ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти "РЦПІО Донецький обласний ІППО": https://www.youtube.com/channel/UCkOlQbPpwSVjlRwATPyl2hA/videos

      Посилання на матеріали заходу: https://drive.google.com/drive/folders/1MbccmOkf_XcS-kXfl2X8BTP8l3sbjL_7?usp=sharing

 

За інформацією Ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти

Немає коментарів:

Дописати коментар