четвер, 19 вересня 2024 р.

Про проведення Гайду для ІРЦ «Дитина з особливими освітніми потребами як суб`єкт інклюзивної освіти».

19 вересня 2024 року Ресурсним центром підтримки інклюзивної освіти було проведено гайд для керівників та фахівців (консультантів) інклюзивно-ресурсних центрів Донеччини. Модераторами другої зустрічі з теми «Про впровадження єдиної та ефективної державної системи для якісного інклюзивного навчання» виступили Аліна КОВАЛЬ, завідувач РЦПІО та Галина СКВОРЦОВА, методист РЦПІО. Кількість зацікавлених учасників становила 75 осіб.

У 2024 році був запропонований новий формат роботи для фахівців інклюзивно-ресурсних центрів, а саме “Гайд”. Термін гайд походить від англійського слова guide - орієнтир, путівник, керівництво. Гайд будується за логікою смислового руху від загального до конкретного при формуванні списку питань. Поступовий перехід від загальних питань до вузьких проблем та узагальнюючим блоком обговорення.

Під час роботи спікери ознайомили учасників з Національною стратегією розвитку інклюзивного навчання на період до 2029 року та операційним планом заходів з її реалізації на 2024-2026 роки, які були розроблені Міністерством освіти і науки України. 7 червня 2024 року акт підтримано на засіданні КМУ. Метою Національної стратегії є створення умов для доступу до якісної освіти кожного здобувача відповідно до його індивідуальних потреб та можливостей.

Звернули увагу на ключову проблематику сьогодення: недостатньо інклюзивне та безбар'єрне освітнє середовище, нерівний доступ до якісного інклюзивного навчання в територіальних громадах, низький рівень сприйняття суспільством багатоманітності людини.

Ознайомили учасників з тим, що передбачає Національна стратегія, а саме:

      індивідуалізацію навчання з урахуванням здібностей і потреб кожного;

      сприяння соціальній інтеграції, толерантності та розуміння багатоманітності;

      розвиток потенціалу здобувачів для досягнення максимальних результатів;

      зменшення дискримінації в освітньому процесі;

      підтримку педагогів необхідними ресурсами для ефективного інклюзивного навчання;

      допомогу органам місцевого самоврядування у запровадженні політик інклюзії;

      забезпечення гнучкого переходу між закладами різних типів і рівнів освіти.

Закцентували увагу на підвищенні якості послуг інклюзивно-ресурсних центрів.

Принагідно нагадуємо, що методичну підтримку з питань навчання та виховання дітей з особливими потребами: від керівника закладу освіти до асистента вчителя/вихователя Ви можете отримати на онлайн ресурсах РЦПІО:

●    Блог ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти https://donrcpio.blogspot.com/

      YouTube-канал ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти "РЦПІО Донецький обласний ІППО": https://www.youtube.com/@user-di3yb4zi7h/videos

 

За матеріалами ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти

Немає коментарів:

Дописати коментар