17 жовтня 2024 року Ресурсний центр підтримки інклюзивної освіти Донецького облІППО провів сьому зустріч Інформаційного марафону з питань підтримки осіб з ООП, до якої доєдналося понад 300 учасників. Модератори заходу Аліна Коваль, завідувач, і Галина Скворцова, методист РЦПІО, окреслили основні вимоги до сучасного освітнього середовища та створення комфортних умов для якісного навчання дітей, зокрема дітей з особливими освітніми потребами в Новій українській школі.
Сьогодні, коли в Донецькій області навчання дітей відбувається в дистанційному форматі, педагоги повинні враховувати нові умови, адаптувати освітнє середовище до можливостей родин і створювати сприятливі умови для навчання на відстані.
Під час заходу учасники дійшли висновку, що необхідними умовами формування інклюзивного середовища у закладах загальної середньої освіти є:
- ресурсне забезпечення потреб інклюзивної освіти: нормативно-правове, програмно-методичне, інформаційне, матеріально-технічне;
- подолання соціальних бар’єрів у свідомості вчителів, їх страху через те, що вони не справляться, що у них немає відповідного досвіду роботи з дітьми з особливими освітніми потребами бо, по суті, їх ніхто не вчив і не націлював на такого роду діяльність раніше. Крім цього, учителів лякають можливі проблеми, які пов’язані зі здоров’ям дітей, реакція учнів та батьків на «новеньких у класі», проблеми дисципліни, уваги, організованості та згуртованості класного колективу;
- створення універсального дизайну та розумних пристосувань в закладах освіти, що сприяє забезпеченню особистісно-орієнтованого навчання, у якому кожна дитина, незалежно від своїх можливостей, може реалізувати свій потенціал і досягти успіху (адаптація і модифікація навчальних програм, навчальних матеріалів, методики їх подачі, адаптація й модифікація оцінювання навчальної діяльності тощо);
- упровадження педагогіки партнерства, яка передбачає спілкування всіх учасників освітнього процесу та їхню командну взаємодію задля досягнення спільного результату, що сприяє формуванню сприятливого соціального та емоційного клімату в класному колективі;
- створення безбар’єрного фізичного простору, у якому діти могли б безпечно пересуватись та комфортно почувати себе (ліфти, пандуси, підйомники, відповідне освітлення, шумоізоляція тощо).
Практика доводить, що всі діти можуть успішно навчатись, перебуваючи в інклюзивному середовищі.
Переглянути додаткову інформацію та відеозапис зустрічі можна на таких ресурсах:
Немає коментарів:
Дописати коментар