четвер, 9 жовтня 2025 р.

МОН сприяє розвитку безбар’єрного простору

Міністерство освіти і науки України послідовно розвиває екосистему підтримки інклюзивного навчання, підготовки фахівців із відповідними знаннями та навичками, що дасть змогу створити безперешкодний доступ усіх груп населення до різних сфер життєдіяльності.

Зокрема, МОН визначило перелік спеціальностей згідно з новим Переліком, у межах яких питання безбар’єрності (інформаційної, економічної, суспільно-громадської, фізичної та цифрової) та освітньої інклюзії мають стати обов’язковими складниками змісту освітніх програм. 

До таких спеціальностей належать:

  • Освітні науки, Дошкільна освіта, Початкова освіта, Середня освіта (за предметними спеціальностями), Професійна освіта, Спеціальна освіта;
  • Фізична культура і спорт, Організація соціокультурної діяльності, Психологія;
  • Біомедична інженерія, Архітектура та містобудування, Будівництво та цивільна інженерія, Медицина, Медсестринство (за спеціалізаціями), Медична психологія, Терапія та реабілітація, Педіатрія, Громадське здоров’я;
  • Соціальна робота та консультування, Дитячі та молодіжні служби, Охорона праці;
  • Публічне управління та адміністрування.

Важливим контекстом є те, що нині МОН забезпечує розроблення нових стандартів вищої освіти. Це дає змогу інтегрувати принципи інклюзивності та безбар’єрності безпосередньо у стандарти підготовки фахівців, роблячи їх невіддільною частиною освітнього процесу.

Крім того, ці кроки МОН спрямовано на виконання Національної стратегії зі створення безбар’єрного простору в Україні на період до 2030 року, яка визначає інклюзивність та рівні можливості пріоритетами державної політики.

Розширення змісту освітніх програм та впровадження нових стандартів сприятиме формуванню в майбутніх фахівців компетентностей для підтримки інклюзивного навчання, створення безбар’єрного освітнього середовища та реалізації державної політики рівних можливостей.

Важливо зазначити, що МОН уже внесло зміни в чинні стандарти вищої освіти за окремими спеціальностями щодо внесення до змісту професійних компетентностей питань безбар’єрності та інклюзії (накази МОН № 96 від 26.01.2024 та № 1583 від 29.12.2023).

МОН робить черговий крок у розвитку інклюзивної освіти та формуванні безбар’єрного суспільства в Україні.

Джерело: https://mon.gov.ua/news/mon-spryiaie-rozvytku-bezbariernoho-prostoru

Немає коментарів:

Дописати коментар