четвер, 22 серпня 2024 р.

Підвищення фахової компетентності керівників закладів освіти у сфері інклюзії

У 2024 році понад 3000 керівників закладів освіти пройшли підвищення кваліфікації за програмами інститутів післядипломної педагогічної освіти. Особлива увага приділялася розбудові інклюзивного освітнього середовища — в межах Національної стратегії зі створення безбар’єрного простору в Україні, створеної за ініціативою першої леді Олени Зеленської.

Основні теми підвищення кваліфікації:

1. Розбудова інклюзивного освітнього середовища

  • Стратегічний підхід: Розробка та впровадження стратегії інклюзивної освіти як пріоритету діяльності закладу. 
  • Фізичне та організаційне середовище: Адаптація приміщень, обладнання та ресурсів для забезпечення освітнього процесу.

2. Інклюзивна компетентність

  • Кваліфікація керівника: Освітні програми, що розвивають знання та навички у сфері інклюзії, включаючи розуміння специфічних потреб здобувачів, адаптацію навчальних програм і підходів.
  • Розвиток навичок: Підвищення компетентності у питаннях управління інклюзивним навчанням, забезпечення підтримки для вчителів і учнів.

3. Робота з учнями з особливими освітніми потребами

  • Освітня підготовка: Професійні знання і навички, необхідні для ефективної роботи з учнями з особливими освітніми потребами. 
  • Особистісні якості: Готовність до співпраці і постійного професійного розвитку.

4. Основні завдання, ролі й функції асистента вчителя в інклюзивному класі

  • Підтримка учнів: Асистенти надають індивідуальну допомогу учням, адаптують завдання та забезпечують додаткову підтримку в освітньому процесі.
  • Підтримка вчителя: Допомога в управлінні класом, підготовка навчальних матеріалів, спостереження за прогресом учнів і взаємодія з батьками.

5. Співпраця 

  • Інклюзивно-ресурсні центри: Ресурси та послуги, що надаються ІРЦ для підтримки закладів освіти. 
  • Місцеві організації: Взаємодія з місцевими організаціями і волонтерами, що можуть надати додаткову підтримку та ресурси для інклюзивного навчання.

6. Основні принципи Концепції НУШ та реалізація командного підходу

  • Принципи НУШ: Включення інклюзивного підходу в рамках Концепції Нової української школи, орієнтованої на учня, підтримку різних стилів навчання, індивідуальний підхід.
  • Командний підхід: Співпраця всіх учасників освітнього процесу – вчителів, асистентів, батьків та фахівців – для досягнення успіху в інклюзивному навчанні.

7. Науково-методичне та навчально-методичне забезпечення

  • Методичні ресурси: Розробка та використання навчально-методичних матеріалів, адаптованих для осіб з ООП. Включення нових наукових і практичних знань в освітній процес.
  • Методична підтримка: Налагодження системи науково-методичної підтримки для педагогів, яка включає тренінги, семінари та консультації.

8. Управлінський супровід інклюзивного навчання

  • Моніторинг і оцінка: Регулярний моніторинг ефективності інклюзивного навчання, оцінка прогресу учнів та коригування стратегій відповідно до отриманих даних.
  • Підтримка педагогічних працівників: Забезпечення професійного розвитку для вчителів і асистентів, забезпечення їх необхідними ресурсами і підтримкою для успішного впровадження інклюзивних практик.

МОН наголошує на важливості постійного підвищення кваліфікації керівників закладів освіти у сфері інклюзії для забезпечення якісної освіти всім здобувачам — незалежно від їхніх особливих потреб.

Джерело: https://mon.gov.ua/news/pidvyshchennia-fakhovoi-kompetentnosti-kerivnykiv-zakladiv-osvity-u-sferi-inkliuzii

Немає коментарів:

Дописати коментар